Projekt edukacyjny realizowany w klasie 2a (wych. p.Kinga Ryś)👩🏻🏫
Autorką pomysłu jest Carmen IbáñezSandín. Według niej, każdemu dziecku z klasy należy poświęcić szczególną uwagę przez pełny tydzień, aby w ten sposób poczuło się w centrum uwagi. W ciągu tego tygodnia nasz bohater jest najważniejszą osobistością klasy, a za pośrednictwem zdjęć i osobistych przedmiotów (zabawek, opowiadań, albumów…) każdego dnia opowiada coś o sobie.
Cele projektu:
– indywidualne traktowanie każdego dziecka:
Dzieci wyjaśniają swoje zwyczaje, styl życia, strukturę rodzinną i poznają swoich kolegów i koleżanki. Tym samym uczą się dostrzegać życie z perspektywy innych;
– umacnianie pozytywnej autoestymy:
Pokazujemy wszystkim dzieciom z grupy, że są ważne, słuchając z uwagą tego, co je interesuje;
– sprzyjanie relacji dom- szkoła:
Stwarzamy rodzinom okazję do tego, aby bezpośrednio włączyły się w życie klasy. W czasie trwania tygodnia bohatera zapraszamy rodziców lub innych członków rodziny dziecka na zajęcia.
– tworzenie postaw prospołecznych:
Ćwiczenie uczy, że należy:
– szanować ludzi i ich różnice, zwyczaje społeczne,
– dzielić się swoimi rzeczami i okazywać innym uczucia,
– być cierpliwym i zdobyć się na czekanie ( wszyscy nie mogą być bohaterami w tym samym czasie);
– sprzyjanie komunikacji ustnej:
W ciągu tygodnia dziecko- bohater i pozostałe dzieci z klasy prowadzą wiele spontanicznych rozmów. Koledzy i koleżanki dziecka -bohatera zadają pytania, następnie on udziela wyjaśnień;
– motywowanie i zainteresowanie:
Personalizacja, jaka towarzyszy temu ćwiczeniu, sprawia, że dzieci są wysoce zmotywowane, bowiem wszystkie
niecierpliwie oczekują nadejścia tego tygodnia, w którym będą bohaterami.