Z okazji Dnia Kubusia Puchatka uczniowie ze świetlicy szkolnej wzięli udział w zajęciach czytelniczych. Dzieci obejrzały wystawę książek, wysłuchały opowiadania oraz wykonały piękne torty urodzinowe dla swojego ulubionego misia.
Informujemy, iż kwota do zapłaty za obiady za m-c II 2021 r. wynosi 80,00 zł.
Płatności należy dokonać nieprzekraczalnie do 28stycznia 2021 r.
na konto szkoły 88 1440 1026 0000 0000 1252 9481 .
Brak wpłaty w wyznaczonym terminie spowoduje, że dziecko
nie zostanie wpuszczone na stołówkę w danym miesiącu.
Nie będzie możliwości zapłaty po terminie i wpuszczania dziecka na obiady w trakcie miesiąca.
W związku z koniecznością dostosowania się do zaleceń MEN, MZ i GIS, dotyczących pandemii COVID19 , prosimy o rozwagę przy podejmowaniu decyzji o zapisaniu dziecka na obiady.
Dzień Pisma Ręcznego został ustanowiony przez The Writing InstrumentManufactures Association (WIMA), a jego celem jest zwrócenie uwagi na znaczenie i rolę pisma ręcznego. Dlaczego 23 stycznia? Jest to data urodzin Johna Hancocka – jednego z sygnatariuszy Deklaracji Niepodległości. Hancock znany jest ze swojego dużego i ozdobnego podpisu.
Dzień pisma ręcznego, to doskonała okazja do przypomnienia, dlaczego warto pisać ręcznie.
Otóż, takie pisanie:
wspomaga rozwój sprawności manualnej oraz precyzji ruchów, a one z kolei są niezbędne dla prawidłowego rozwoju poznawczego
sprzyja rozwojowi umiejętności czytania, zdolności językowych i krytycznego myślenia
stymuluje aktywność mózgu i pomaga w rozwoju połączeń synaptycznych
uczy samokontroli i dyscypliny
wspomaga i ćwiczy pamięć
dzięki ręcznemu pisaniu różnych tekstów rozwijamy u siebie takie umiejętności jak koncentracja, organizacja, systematyczność
pisząc ręcznie, robimy mało błędów gramatycznych i stylistycznych
wyrabiamy sobie ładny charakter pisma
nauka starannego pisania wpływa na koordynację ruchów ręki, dłoni i palców, które muszą razem współpracować przy tych niewielkich ruchach. Raz opanowany proces staje się czynnością automatyczną. Dzięki temu można potem skupić się nad poprawą jakości pisania, a nie koordynacji ruchów
Pisząc ręcznie, zwracamy uwagę na informacje, a nasz mózg lepiej ocenia i porządkuje dane. To pomaga utrwalać w umyśle idee i pojęcia.
Analizą pisma zajmuje się dziedzina nauki zwana grafologią. Jest co badać , bo pismo ręczne odzwierciedla nastrój i sytuację piszącego. Styl pisma każdej osoby jest unikalny, może być zatem użyty w studiach osobowości lub przy badaniu stanów chorobowych.
W dawnych szkołach istniał przedmiot nazywany kaligrafią, były rysiki, stalówki, kałamarze, atrament, a jeszcze wcześniej gęsie pióra.
Obecnie niektóre kraje powoli eliminują pismo odręczne. Przykładem może być Finlandia, która od 2016 roku zrezygnowała z lekcji kaligrafii w szkołach na rzecz nauki pisania na klawiaturze. Zdania na ten temat są podzielone. Jedni podchodzą bardzo krytycznie twierdząc, że jest to niezbędna umiejętność, której nie możemy zaniechać by dzieci prawidłowo funkcjonowały. Drudzy natomiast uważają, że postęp technologii wymusza na nas działania tego typu.
Pismo ręczne przechodzi pewną ewolucję. Nawet w erze smartfonów i tabletów tworzone są aplikacje, do sporządzania notatek w sposób odręczny. Musimy przyznać, że pisanie ręczne posiada swój niesamowity urok .
#HourOfCode #GodzinaKodowania Nasza szkoła promuje kodowanie i dołączyła do międzynarodowej inicjatywy Code.org pod nazwą HourOfCode. Podczas lekcji informatyki uczniowie będą rozwiązywać przeróżne zagadnienia związane z kodowaniem. Natomiast zachęcamy Naszą Całą Społeczność do spróbowania sił w kodowaniu. Rodzinnie wejdzcie na stronę www.code.org i po prostu zacznijcie kodować. „Godzina kodowania”, przygotowana przez organizację non-profit Code.org i ponad 100 innych organizacji, to globalny ruch, który żywi przekonanie, że uczniowie dnia dzisiejszego są gotowi zdobywać umiejętności niezbędne do odnoszenia sukcesów w XXI wieku. Godzina kodowania to jednogodzinne wprowadzenie do informatyki, mające na celu demistyfikację „code” – programowania – i pokazanie, że każdy może nauczyć się podstaw i poszerzyć swój udział w obszarze informatyki. Miłego kodowania!
UWAGA! Szkoła Podstawowa nr 16 w Gdyni ogłasza nabór dzieci z klas 1 – 4 na półkolonie organizowane w naszej szkole w dniach 11.01.2021 – 15.01.2021 Tworzymy dwie grupy. W każdej grupie może być maksymalnie 12 uczniów. GRUPA 1 – uczniowie klas 1 – 4 opiekun p. Karolina Śrama ->PROGRAM<- GRUPA 2 – uczniowie klas 3 – 4 opiekun p. Jarosław Rogożeński ->PROGRAM<-
Oferty zajęć dla grup są przedstawione w załącznikach.
Zgłoszenia należy kierować na adresy mailowe opiekunów grup. Zgłoszenie do grupy 1 na adres Pani Karoliny Śramy
Zgłoszenie do grupy 2 na adres Pana Jarosława Rogożeńskiego adresy mailowe dostępne są w zakładce „O szkole” -> „Nauczyciele”
LICZBA MIEJSC OGRANICZONA Decyduje kolejność zgłoszeń.
Chętne dzieci należy zgłosić do 15 grudnia, do godz. 12.00 Informujemy, iż w piątek 11.12. od godz. 21 do godzin porannych w sobotę 12.12. będzie przerwa techniczna w działaniu serwera i w tym czasie wysłane wiadomości nie będą dochodzić do adresatów.
W zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej, zastrzega się możliwość zawieszenia lub odwołania w/w zajęć.