soup-1006694_1920

Obiady – marzec 2021

DRODZY RODZICE. 

 

Informujemy, iż kwota do zapłaty za obiady za m-c III 2021 r. wynosi 92,00 zł. 

Płatności należy dokonać nieprzekraczalnie do 25 lutego 2021 r. 

 na konto szkoły  88 1440 1026 0000 0000 1252 9481 . 

 

Brak wpłaty w wyznaczonym terminie spowoduje, że dziecko  

nie zostanie wpuszczone na stołówkę w danym miesiącu. 

Nie będzie możliwości zapłaty po terminie i wpuszczania dziecka na obiady w trakcie miesiąca. 

W związku z koniecznością dostosowania się do zaleceń MEN, MZ i GIS, dotyczących pandemii COVID19 , prosimy o rozwagę przy podejmowaniu decyzji o zapisaniu dziecka na obiady. 

IlustracjaListaSzkol

Oferta edukacyjna MON dla uczniów kończących szkoły podstawowe


UWAGO OŚMIOKLASISTO!

Jeśli już teraz wiesz, że stać Cię na więcej, że zwyczajna nauka nie rozwinie Twojego potencjału, może warto pomyśleć o szkole ponadpodstawowej i klasie o profilu „Cyberbezpieczeństwo i nowoczesne technologie informatyczne”?

CYBER.MIL Z KLASĄ – INWESTYCJA W SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ

Zapewne jesteś uważnym obserwatorem i widzisz, że rozwój i technika pędzą w zastraszającym tempie. Współczesny świat kładzie olbrzymi nacisk na kreatywność i niecodzienność. Ale żeby zaistnieć za kilka jako dobry specjalista, działanie musisz podjąć już dziś.

Jednym z takich rozwiązań, który może otworzyć przed Tobą okno na świat, jest nauka w szkole średniej, w klasie objętej „Programem CYBER.MIL z klasą”.

 

W trakcie nauki oprócz informatyki na bardzo wysokim poziomie, będziesz uczył się również takich ciekawych przedmiotów jak kryptografia, algorytmika, cyberbezpieczeństwo, zarządzanie bezpieczeństwem danych i informacji.

Sam dobrze wiesz, jak ważne są nowoczesne technologie i bezpieczeństwo. Edukacja z tych przedmiotów pozwoli Ci już dzisiaj nauczyć się obsługiwać przyszłe realia. Zdobędziesz wiedzę i kompetencji z obszaru współczesnych zagrożeń cyfrowych, zarządzania ryzykiem w zakresie cyberbezpieczeństwa, bezpieczeństwa systemów informacyjnych oraz kryptograficznych aspektów ochrony danych.

 

Nie tylko w szkole

 

„Program CYBER_MIL z klasą” to przede wszystkim innowacja. Dlatego jako uczeń będziesz uczestniczyć przede wszystkim w praktycznych zajęciach z wykorzystaniem nowoczesnych systemów operacyjnych i pakietów obliczeń symbolicznych. Skorzystasz z możliwości obserwacji pracy w profesjonalnych jednostkach Ministerstwa Obrony Narodowej, różnych instytutów naukowych oraz firm z branży cyberbezpieczeństwa.

 

 

I co później?

 

Nauka w CYBER_MIL z klasą to bilet wstępu na praktycznie każdą prestiżową uczelnię. Jeśli wybierzesz uczelnię wojskową lub cywilną będzie Ci dużo łatwiej przyswoić zagadnienia z programu studiów, bo będziesz już miał solidne fundamenty. To jakie studia wybierzesz jest jednak tylko i wyłącznie Twoją decyzją.

Tylko szesnaście szkół realizujących  programem CYBER_MIL z klasą są objęte bezpośrednim wsparciem Wojska Polskiego. Oprócz wsparcia finansowego do ich dyspozycji pozostają  fachowe i profesjonalne jednostki patronackie, które służą dodatkową pomocą. Koordynatorem realizacji projektu w wybranych 16 szkołach w całej Polsce jest Biuro Programu Zostań Żołnierzem Rzeczpospolitej wspierane działaniami przez takie wyjątkowe instytucje  jak Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie i Narodowe Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni.

 

Brzmi zachęcająco?

 

Żeby stać się uczniem takiej klasy musisz już dziś wykazać się przede wszystkim   zdecydowaniem. Programem objętych jest tylko 16 szkół w całym kraju, po jednej w województwie.


Od września bądź jednym z nielicznych, ponieważ maksymalnie 15 uczniów w danej klasie będzie miało możliwość uczenia się tak elitarnym gronie.

Twoja przyszłość jest już tylko w Twoich rękach.

 

——————————————————

CZYTAJ SZCZEGÓŁY

Oferta dla najlepszych

Ministerstwo Obrony Narodowej postawiło bardzo wysokie kryteria. Aby zakwalifikować się do Projektu szkoła musiała spełnić szereg kryteriów formalnych, m.in. prowadzić działalność dydaktyczno-wychowawczą w dziedzinie obronności państwa wpisaną w statut szkoły, posiadać klasy realizujące program z matematyki i informatyki lub matematyki i fizyki na poziomie rozszerzonym, uzyskać właściwą średnią wyników egzaminu maturalnego z matematyki w ciągu ostatnich trzech lat, zgodę organu prowadzącego na współfinansowanie programu.

Wymagania były wyśrubowane, ale dzięki temu w programie uczestniczą najlepsi z najlepszych. Dla szkół to duże wyzwanie, ale również szansa na zaistnienie na wymagającym rynku edukacji i możliwość pozyskania najzdolniejszych uczniów. Dla uczniów to z pewnością bardzo wysoka poprzeczka, ale też konkretne umiejętności i niezwykle cenna wiedza w przyszłości. Wreszcie: kto nie chciałby być wśród najlepszych? Ostatecznie do udziału w projekcie zakwalifikowano 16 szkół z całej Polski.

Trzy lata specjalistycznej edukacji

„CYBER.MIL z klasą” prowadzony będzie przez 3 pierwsze lata nauki w danym typie szkoły  (licea i technika). W każdej klasie będzie ograniczona liczba uczniów – nie mniej niż 10 i nie więcej niż 15. Program nauczania obejmie takie obszary tematyczne jak: podstawy kryptografii, historia kryptografii, podstawy algorytmiki, podstawy cyberbezpieczeństwa, zarządzanie bezpieczeństwem danych i informacji. Nauka w takiej klasie umożliwi uczniom zdobycie wiedzy i kompetencji z obszaru współczesnych zagrożeń cyfrowych, zarządzania ryzykiem w zakresie cyberbezpieczeństwa, bezpieczeństwa systemów informacyjnych oraz kryptograficznych aspektów ochrony danych.

W ramach kształcenia przewidziano zajęcia teoretyczne i praktyczne z wykorzystaniem nowoczesnych systemów operacyjnych i pakietów obliczeń symbolicznych. Planowane są także zajęcia zdalne w formie e-lerningu, wizyty studyjne w jednostkach MON, instytutach naukowych oraz firmach z branży cyberbezpieczeństwa.

Za koordynację i przebieg programu odpowiada Biuro do spraw Programu „Zostań Żołnierzem Rzeczypospolitej” – doświadczone już w prowadzeniu tego typu projektów edukacyjnych. Nadzór merytoryczny sprawować będzie Narodowe Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni oraz Wojskowa Akademia Techniczna.

Pokaźne wsparcie z budżetu

Ministerstwo Obrony Narodowej udzieli szkołom wsparcia finansowego na realizację zadania. Środki te będą mogły wykorzystać m.in. na zakup sprzętu komputerowego, drukarek, tablic interaktywnych, projektorów multimedialnych, licencji i oprogramowania, dostarczania usług internetowych. Oznacza to, że szkoły będą dobrze wyposażone, a z potrzebnych materiałów dydaktycznych uczeń będzie mógł korzystać na miejscu, bez potrzeby główkowania, jak i gdzie wykonać zadanie domowe czy prezentację.

Drzwi do kariery

Celem programu jest wykształcenie potencjalnych kandydatów na żołnierzy i pracowników Sił Zbrojnych RP, w tym szczególnie do tworzonych Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. To oznacza, że dla większości absolwentów udział w programie będzie wstępem do prestiżowych stanowisk w jednostkach podległych MON. Z pewnością wśród tegorocznych ósmoklasistów jest dużo takich, którzy interesują się mundurem, a jednocześnie ich pasją jest informatyka. To oferta dla was idealna! A co, gdy nie masz sprecyzowanych planów albo boisz się, że nawet jeśli myślisz o wojsku za kilka lat możesz zmienić zdanie? Nie martw się, to tylko propozycja. Potraktuj ją jako kolejne drzwi, które otwierają się przed tobą. Dzisiaj walka z zagrożeniem w cyberprzestrzeni nie jest  już wyzwanie przyszłości, a teraźniejszości i zapotrzebowanie na specjalistów w tej dziedzinie w armii będzie rosnąć. Również na rynku cywilnym potrzebni są specjaliści w tej dziedzinie: przecież trudno wyobrazić sobie przedsiębiorstwo, które działa w oparciu o system informatyczny i nie chce chronić wysiłku swoich pracowników czy danych klientów. Zatem nic, czego się nauczysz, się nie zmarnuje.

 

Myślisz o wyborze szkoły średniej? Rozważ klasy o profilu cyberbezpieczeństwo!

To jest właśnie ten moment, kiedy uczniowie ostatnich klas szkół podstawowych i ich rodzice zastanawiają się, jaką szkołę średnią wybrać. A może klasa o profilu cyberbepieczeństwa? Od przyszłego roku szkolnego pod patronatem MON 16 szkół  z całej Polski rozpocznie program pilotażowy. W pakiecie kandydat ma zapewnione doskonałe warunki nauczania, unikalny program oraz gwarancje rozwoju zawodowego po ukończeniu szkoły.

Mowa o „Programie CYBER.MIL z klasą”.  Polegać on będzie na utworzeniu klas o profilu „Cyberbezpieczeństwo i nowoczesne technologie informatyczne”.  Program zakłada kształcenie uczniów w zakresie informatyki z uwzględnieniem zagadnień dotyczących cyberbezpieczeństwa, szczególnie w obszarze bezpieczeństwa państwa.

Oferta dla najlepszych

Ministerstwo Obrony Narodowej postawiło bardzo wysokie kryteria. Aby zakwalifikować się do Projektu szkoła musiała spełnić szereg kryteriów formalnych, m.in. prowadzić działalność dydaktyczno-wychowawczą w dziedzinie obronności państwa wpisaną w statut szkoły, posiadać klasy realizujące program z matematyki i informatyki lub matematyki i fizyki na poziomie rozszerzonym, uzyskać właściwą średnią wyników egzaminu maturalnego z matematyki w ciągu ostatnich trzech lat, zgodę organu prowadzącego na współfinansowanie programu.

Wymagania były wyśrubowane, ale dzięki temu w programie uczestniczą najlepsi z najlepszych. Dla szkół to duże wyzwanie, ale również szansa na zaistnienie na wymagającym rynku edukacji  i możliwość pozyskania najzdolniejszych uczniów. Dla uczniów to z pewnością bardzo wysoka poprzeczka, ale też konkretne umiejętności i niezwykle cenna wiedza w przyszłości. Wreszcie: kto nie chciałby być wśród najlepszych? Ostatecznie do udziału w projekcie zakwalifikowano 16 szkół z całej Polski.

Trzy lata specjalistycznej edukacji

„CYBER.MIL z klasą” prowadzony będzie przez 3 pierwsze lata nauki w danym typie szkoły (licea i technika). W każdej klasie będzie ograniczona liczba uczniów – nie mniej niż 10 i nie więcej niż 15. Program nauczania obejmie takie obszary tematyczne jak: podstawy kryptografii, historia kryptografii, podstawy algorytmiki, podstawy cyberbezpieczeństwa, zarządzanie bezpieczeństwem danych i informacji. Nauka w takiej klasie umożliwi uczniom zdobycie wiedzy i kompetencji z obszaru współczesnych zagrożeń cyfrowych, zarządzania ryzykiem w zakresie cyberbezpieczeństwa, bezpieczeństwa systemów informacyjnych oraz kryptograficznych aspektów ochrony danych.

W ramach kształcenia przewidziano zajęcia teoretyczne i praktyczne z wykorzystaniem nowoczesnych systemów operacyjnych i pakietów obliczeń symbolicznych. Planowane są także zajęcia zdalne w formie e-lerningu, wizyty studyjne w jednostkach MON, instytutach naukowych oraz firmach z branży cyberbezpieczeństwa.

Za koordynację i przebieg programu odpowiada Biuro do spraw Programu „Zostań Żołnierzem Rzeczypospolitej” – doświadczone już w prowadzeniu tego typu projektów edukacyjnych. Nadzór merytoryczny sprawować będzie Narodowe Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni oraz Wojskowa Akademia Techniczna.

Pokaźne wsparcie z budżetu

Ministerstwo Obrony Narodowej udzieli szkołom wsparcia finansowego na realizację zadania. Środki te będą mogły wykorzystać m.in. na zakup sprzętu komputerowego, drukarek, tablic interaktywnych, projektorów multimedialnych, licencji i oprogramowania, dostarczania usług internetowych. Oznacza to, że szkoły będą dobrze wyposażone, a z potrzebnych materiałów dydaktycznych uczeń będzie mógł korzystać na miejscu, bez potrzeby główkowania, jak i gdzie wykonać zadanie domowe czy prezentację.

Drzwi do kariery

Celem programu jest wykształcenie potencjalnych kandydatów na żołnierzy i pracowników Sił Zbrojnych RP, w tym szczególnie do tworzonych Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. To oznacza, że dla większości absolwentów udział w programie będzie wstępem do prestiżowych stanowisk w jednostkach podległych MON. Z pewnością wśród tegorocznych ósmoklasistów jest dużo takich, którzy interesują się mundurem, a jednocześnie ich pasją jest informatyka. To oferta dla was idealna! A co, gdy nie masz sprecyzowanych planów albo boisz się, że nawet jeśli myślisz o wojsku za kilka lat możesz zmienić zdanie? Nie martw się, to tylko propozycja. Potraktuj ją jako kolejne drzwi, które otwierają się przed tobą. Dzisiaj walka z zagrożeniem w cyberprzestrzeni to wyzwanie już nie przyszłości, a teraźniejszości i zapotrzebowanie na specjalistów w tej dziedzinie w armii będzie wyłącznie rosnąć. Dzisiaj walka z zagrożeniem w cyberprzestrzeni nie jest  już wyzwanie przyszłości, a teraźniejszości i zapotrzebowanie na specjalistów w tej dziedzinie w armii będzie rosnąć. Również na rynku cywilnym potrzebni są specjaliści w tej dziedzinie: przecież trudno wyobrazić sobie przedsiębiorstwo, które działa w oparciu o system informatyczny i nie chce chronić wysiłku swoich pracowników czy danych klientów. Zatem nic, czego się nauczysz, się nie zmarnuje.

Lista szkół zakwalifikowanych do programu oraz szczegółowe informacje o projekcie znajdziesz tutaj: https://www.wojsko-polskie.pl/cyber-mil-z-klasa/ Sprawdź, która z nich jest najbliżej Ciebie. O zasadach rekrutacji, formalnościach, jakie musisz spełnić, aby zostać uczniem CYBER.MIL  z klasą, dowiesz się z komunikatów na stronie internetowej wybranej przez siebie szkoły lub telefonicznie.   

PaulinaJasionowska_klasa7c_sp16gdynia

Zwycięstwo w międzyszkolnym konkursie

Nasza uczennica
Paulina Jasionowska
z klasy 7c wygrała międzyszkolny konkurs „GIF Świąteczny”
w kategorii klas siódmych,
organizowany przez Szkołę Podstawową nr 6 w Gdyni.
Nauczycielem informatyki jest p. Jarosław Rogożeński.


Wyniki można zobaczyć na stronie:


https://www.sp6.gdynia.pl/index.php/pl/konkursy-iv-viii Serdecznie

Gratulujemy!

kangur_matematyczny_

Konkurs Matematyczny Kangur 2021

Konkurs Matematyczny Kangur. 

Komitet Organizacyjny Konkursu Kangur Matematyczny przesuwa termin zawodów na 22 kwietnia 2021r. 

Uczniowie zainteresowani konkursem proszeni są o wpłatę 10 zł:

•Uczniowie klas 2-3 przekazują pieniądze wychowawcy.
•Uczniowie klas 4-8 przynoszą odliczoną kwotę do sekretariatu lub
Wicedyrekcji w zaklejonej kopercie. Na kopercie powinno znaleźć się imię
i nazwisko, klasa oraz dopisek „Kangur”.

Termin dokonywania wpłat: 28.01.2021r.

UWAGA! Wraz z pieniędzmi należy dostarczyć podpisane oświadczenia o
zgodzie na udział w konkursie i przetwarzaniu danych!
Zgoda do pobrania i wydruku znajduje się poniżej:

soup-1006694_1920

Obiady – luty 2021

DRODZY RODZICE. 

 

Informujemy, iż kwota do zapłaty za obiady za m-c II 2021 r. wynosi 80,00 zł. 

Płatności należy dokonać nieprzekraczalnie do 28 stycznia 2021 r. 

 na konto szkoły  88 1440 1026 0000 0000 1252 9481 . 

 

Brak wpłaty w wyznaczonym terminie spowoduje, że dziecko  

nie zostanie wpuszczone na stołówkę w danym miesiącu. 

Nie będzie możliwości zapłaty po terminie i wpuszczania dziecka na obiady w trakcie miesiąca. 

W związku z koniecznością dostosowania się do zaleceń MEN, MZ i GIS, dotyczących pandemii COVID19 , prosimy o rozwagę przy podejmowaniu decyzji o zapisaniu dziecka na obiady. 

pismoodreczne

23 STYCZNIA OBCHODZIMY DZIEŃ PISMA RĘCZNEGO

Dzień Pisma Ręcznego został ustanowiony przez The Writing Instrument Manufactures Association (WIMA), a jego celem jest zwrócenie uwagi na znaczenie i rolę pisma ręcznego. Dlaczego 23 stycznia? Jest to data urodzin Johna Hancocka – jednego z sygnatariuszy Deklaracji Niepodległości. Hancock znany jest ze swojego dużego i ozdobnego podpisu. 

Dzień pisma ręcznego, to doskonała okazja do przypomnienia, dlaczego warto pisać ręcznie. 

Otóż, takie pisanie  

  • wspomaga rozwój sprawności manualnej oraz precyzji ruchów, a one z kolei są niezbędne dla prawidłowego rozwoju poznawczego 
  • sprzyja rozwojowi umiejętności czytania, zdolności językowych i krytycznego myślenia 
  • stymuluje aktywność mózgu i pomaga w rozwoju połączeń synaptycznych 
  • uczy samokontroli i dyscypliny 
  • wspomaga i ćwiczy pamięć 
  • dzięki ręcznemu pisaniu różnych tekstów rozwijamy u siebie takie umiejętności jak koncentracja, organizacja, systematyczność 
  • pisząc ręcznie, robimy mało błędów gramatycznych i stylistycznych 
  • wyrabiamy sobie ładny charakter pisma 
  • nauka starannego pisania wpływa na koordynację ruchów ręki, dłoni i palców, które muszą razem współpracować przy tych niewielkich ruchach. Raz opanowany proces staje się czynnością automatyczną. Dzięki temu można potem skupić się nad poprawą jakości pisania, a nie koordynacji ruchów 

Pisząc ręcznie, zwracamy uwagę na informacje, a nasz mózg lepiej ocenia i porządkuje dane. To pomaga utrwalać w umyśle idee i pojęcia. 

Analizą pisma zajmuje się dziedzina nauki zwana grafologią. Jest co badać , bo pismo ręczne odzwierciedla nastrój i sytuację piszącego. Styl pisma każdej osoby jest unikalny, może być zatem użyty w studiach osobowości lub przy badaniu stanów chorobowych. 

W dawnych szkołach istniał przedmiot nazywany kaligrafią, były rysiki, stalówki, kałamarze, atrament, a jeszcze wcześniej gęsie pióra.  

 

 Obecnie niektóre kraje powoli eliminują pismo odręczne. Przykładem może być Finlandia, która od 2016 roku zrezygnowała z lekcji kaligrafii w szkołach  na rzecz nauki pisania na klawiaturze. Zdania na ten temat są podzielone. Jedni podchodzą bardzo krytycznie twierdząc, że jest to niezbędna umiejętność, której  nie możemy zaniechać by dzieci prawidłowo funkcjonowały. Drudzy natomiast uważają, że postęp technologii wymusza na nas działania tego typu. 

Pismo ręczne przechodzi pewną ewolucję. Nawet w erze smartfonów i tabletów tworzone są aplikacje, do sporządzania notatek w sposób odręczny. Musimy przyznać, że pisanie ręczne posiada swój niesamowity urok .