SZKOŁA PODSTAWOWA NR 16
W GDYNI IM. ORŁA BIAŁEGO

ŚWIETLICA SOCJOTERAPEUTYCZNA

„WESOŁE BUZIAKI”

PROWADZONA PRZEZ STOWARZYSZENIE NA RZECZ WSPIERANIA I ROZWOJU

RODZINY PERSPEKTYWA

telefony 664-748-138, 664-748-139

Porady dla rodzica – jak spędzać czas w domu

 

 

 

ZADANIE FINANSOWANE Z BUDŻETU MIASTA GDYNIA

Informacje o świetlicy

  • PRACA SOCJOTERAPEUTYCZNA skupia się wokół pracy z dzieckiem w grupie i indywidualnie
    oraz na współpracy z rodziną dziecka (udział rodziców/opiekunów w konsultacjach) i całym środowiskiem dziecka (szkołą, in. placówkami)
  • ZAJĘCIA DLA DZIECI ODBYWAJĄ SIĘ od połowy września do czerwca w roku szkolnym od poniedziałku
    do piątku w godzinach popołudniowych, a także w ferie zimowe i wakacje w miesiącu lipcu

 

  • REKRUTACJA od 1 września 2012r. przez okres ok. miesiąca, ilość miejsc ograniczona
  • NAUCZYCIEL może skierować do świetlicy dziecko osobiście lub skierować rodzica/opiekuna dziecka,
    jednak WARUNKIEM UCZESTNICTWA DZIECKA W ZAJĘCIACH JEST ZAPIS PRZEZ RODZICA/OPIEKUNA
  • ZAJĘCIA SKIEROWANE są do dzieci klas 0-VI wymagających większej uwagi niż pozostałe, nie umiejących się odnaleźć w gronie rówieśników, nadpobudliwych bądź nieśmiałych, mających trudną sytuację rodzinną
    lub/i szkolną, zaniedbanych, doświadczających przemocy psychicznej lub/i fizycznej
  • PROGRAM OBEJMUJE ZAJĘCIA:
    • socjoterapeutyczne
    • profilaktyczno-edukacyjne, nt. alkoholu, papierosów, narkotyków, in. uzależnień
    • elementy plastyczne, muzyczne, teatralne, sportowe
    • relaksację, pracę metaforą i bajką, elementy ruchu rozwijającego W. Sherborne
    • imprezy okolicznościowe (m.in. wigilia bożonarodzeniowa, Dzień Dziecka, festyny kulturalno-sportowe)
    • wyjścia do teatru, kina, wycieczki
    • dzieci otrzymują drobny posiłek (drożdżówkę, herbatę)
    • konsultacje dla rodziców, opiekunów, nauczycieli
  • CO DAJE DZIECIOM UDZIAŁ W ZAJĘCIACH?
    • uczą się bycia i współpracy w grupie
    • nabierają wiary we własne możliwości
    • uczą się radzić sobie w trudnych życiowo sytuacjach i korzystać z pomocy innych
    • mają możliwość odreagowania napięć i urazów emocjonalnych
    • uczą się nazywać i konstruktywnie wyrażać swoje uczucia
    • zdobywają wiedzę na temat uzależnień i środków zmieniających świadomość
    • uczą się alternatywnych form spędzania czasu wolnego